کاتالوگ خدمات آزمایشگاهی واحد کرمان در جمع برگزیدههای کشوری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در سامانه آزمایشگاههای همکار آزاد (ساها) آمده است: با توجه به اینکه برخی از واحدهای دانشگاهی، کاتالوگ خدمات آزمایشگاهی خود را متناسب با شیوهنامه موجود در این سایت تهیه و تدوین کردهاند چند نمونه برای الگوبرداری قابل برداشت است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: رعایت همه موارد ذکر شده در شیوهنامه و نامههایی که بطور مجزا به واحدهای دانشگاهی ارسال شده است الزامی است.
کاتالوگ خدمات آزمایشگاهی ساها و براساس یک شیوهنامه با توجه به بخشنامه شماره 32703/70 به تاریخ 94/7/25 به منظور یکپارچگی ساختار در تدوین و چاپ کتابچه ارایه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی تهیه و ارائه میشود و به معرفی مشخصات دستگاهها و تجهیزاتی که قابلیت استفاده از سوی پژوهشگران در سطح کشور را دارند، میپردازد.
با توجه به دیدگاه ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل علمی و پاسخگویی به نیاز جامعه، دولت و صنعت و کمک به رفع مشکلات کشور و در پی دستور مستقیم وی درباره راهاندازی آزمایشگاههای همکار آزاد و هماهنگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری دفتر توسعه شبکههای آزمایشگاهی دانشگاه با هدف استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود واحدهای دانشگاهی و تامین بخشی از منابع غیرشهریه دانشجویان و تولید ثروت از علم و ارزش افزوده، زیرساختهای لازم برای راهاندازی آزمایشگاههای همکار آزاد به وجود آمد که تدوین این کاتالوگ در همین راستا است.
برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با عوالم پس از مرگ در واحد کرمان
یک استاد حوزه و دانشگاه در جمع مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی و مدیران هماندیشی و استادان واحدهای استان کرمان که در کارگاه آموزشی با موضوع «عوالم پس از مرگ» شرکت کرده بودند، انسان امروز را در معرض آزمون الهی دانست.
دکتر سید محسن میرباقری با توجه به آیه «کَیْفَ تَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ کُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْیاکُمْ ثُمَّ یُمیتُکُمْ ثُمَّ یُحْییکُمْ ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ» چگونه شما به خدا کفر میورزید در حالی که شما قبلاً میت بودید، خداوند شما را زنده کرد، سپس شما را میمیراند و مجددا شما را زنده میکند و نهایتا به سوی او بازگردانده میشوید، اظهار کرد: پنج نکته به طور مشخص در این آیه شریفه قابل طرح است، نکته اوّل اینکه ما چهار دوران وجودی را باید طی کنیم، یعنی همه انسانها و این چهار دوران عبارتند از دورانی قبل از دنیا، «کُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْیاکُمْ» دوره دوم دوره دنیا که دوره حیات ماست، «ثُمَّ یُمیتُکُمْ» دوره سوم دوره برزخ ماست، مجددا میمیریم و به عالم برزخ میرویم، «ثُمَّ یُحْییکُمْ» برای بار دیگری خداوند ما را زنده میکند و در صحنه قیامت حضور پیدا میکنیم، این دوره چهارم «ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ» سپس به سوی خدا بازگردانده میشوید.
وی افزود: در آیه 281 سوره بقره «وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فیهِ إِلَى اللَّه »می بینیم که در دوره چهارم که حیات است در همان دوره ما به محضر خدای تبارک و تعالی ارجاع میشویم و در محضر او از ما پرسوجو و سؤال و جواب میشود.
میرباقری ادامه داد: ما قبل از این دنیا وجود داشتیم و خداوند ما را زنده کرد و به حیات دنیا وارد کرد، دوباره میمیراند میرویم به عالم برزخ، باز در عالم برزخ هستیم امّا میّت هستیم البته عدّهای در عالم برزخ در حال حیات هستند ولی نه همه، اگر همه در حال حیات بودند قرآن کریم با این ابهّت و با این آب و تاب مقتولان فی سبیل الله را جا نداشت طرح کند که نگویید اینها مردهاند، اینها حیّ هستند، پس همه حی نیستند بلکه همه در حال موت هستند در برزخ ولی عدهای که انبیا، اولیا، مقتولین فی سبیل الله اینها همه در حال حیات خواهند بود، پس «کُنْتُمْ أَمْواتاً» یک دوره، «فَأَحْیاکُمْ» وارد زندگی دنیا شدیم، دوره دوم، «ثُمَّ یُمیتُکُمْ» خدا دوباره شما را میمیراند، میت میشوید که در سوره مبارکه مؤمنون به صراحت این نکته را بیان میکند، همین مسائل را مربوط به خلقت انسان بیان میکند.
انتهای پیام/